onsdag, mars 28, 2007

Marie Wickberg som ordförande!

I dag blev CUF:s valberednings förslag till hur förbundsstyrelsen ska väljas på förbundsstämman i maj offentligt. Jag är väldigt glad över att valberedningen föreslår min sedan länge goda vän Marie Wickberg till ny förbundsordförande. Marie jobbade som ombudsman åt CUF Värmland när jag var distriktsordförande, och vi hade ett mycket gott sammarbete då och lärde verkligen att känna varandra.

Jag är övertygad om att CUF skutan kommer att klara alla eventuella stormar på det borgerliga havet med Marie som kapten, Marie är också den som kommer förmå att ta CUF till den tät position inom svenskpolitik som ungdomsförbundet förtjänar. Om jag blir omvald i styrelsen så ser jag alltså med tillförsikt på framtiden.

Här är hela förslaget till ny styrelse:

Marie Wickberg, ordförande
Magnus Andersson, 1:e vice
Ida Karlsson, 2:e vice
Johan Pettersson, 3:e vice
Ledamöter:
Lars Nyborg, Värmland (omval)
Julia Färjhage, Göteborg (omval)
Maria Carlsson, Östergötland (omval)
Johan Kling, Västerbotten (nyval)
Lisa Falk, Uppsala (nyval)
Per Johansson, Halland (nyval)
Ida Ershytt, Skaraborg (nyval)

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Home