måndag, januari 29, 2007

Gick inte vår väg

Är nyss hemkommen från kommunfullmäktige möte. I kväll gick det inte min och centerpartiets väg. Efter förhållandevis lång debatt beslutade fullmäktige att det ska byggas en F-12 skola, något som jag och centern tillsammans med moderaterna och folkpartiet agiterade emot. Sen var det det dags för val av opositionsråd, där röstade de övriga borgerliga tillsammans med vänstern fram ett vänsterpartistiskt oppositionsråd. Jag och centern var givetvis emot. Nu är jag alltså oppositionspolitiker i en kommun med ett socialdemokratiskt kommunalråd och ett vänsterpartistiskt oppositionsråd. Men som de säger: själv är bäste dräng.

4 Kommentarer:

  • Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    Av Anonymous Anonym, vid 1:30 em  

  • FY för den lede!

    Då är det bara att ta sikte på 2010, med ett centerpartistiskt kommunalråd. Kan det heta Nyborg?

    Av Blogger Magnus Andersson, vid 8:26 fm  

  • På Lars´ egen sida under centerpartiet.se skriver Lars följande inför valet förra året:

    "Vi håller på att planera ett bildningscentrum, den största satsningen som kommunen gjort på länge. Hagfors vill vara en kommun där lärandet ska stå i centrum och där våra ungdomar ska ges den bästa tänkbara starten på vuxen livet."

    Jag anar en viss positiv inställning till satsningen på bildningscentret. Vart har den positivismen tagit vägen nu?

    Av Anonymous Anonym, vid 8:32 em  

  • Bara för att jag röstade emot förslaget F-12 så innebär inte det att jag är emot satsningar på lärande. Jag är dock av uppfattningen att satsningen skulle gjorts på ett annat sätt än det som fullmäktige fattade beslut om.

    Av Blogger Lars Nyborg, vid 8:35 em  

Skicka en kommentar

<< Home