måndag, juni 05, 2006

Rolig dag

Idag har det varit skoj, på flera plan. Imorse fixade jag sista matteskrivningen, nu har jag mitt efter längtade betyg. Sen bar det av till Karlstad där jag och fotografen Olle, en ambitiös företagare, fotade inför mitt personvals material. I bilen på vägen hem kunde jag glädjas över att höra CUF:s ställning i fildelningsfrågan förklaras- på radion, lyssna här.

På vägen mellan stan(Karlstad) och mitt hem Sunnemo har det satts upp fartkameror, jag hoppas att de får ner dödsstatestiken på sträckan som är hissnande hög, det dikas och går på. Alla infrastrukturssatsningar är bra, mycket bra. Men jag slås ändå av en tanke, är det en tillfällighet att för första gången på fyra år det jobbas på väg 240 är nu, eller hänger det samman med valet som stundar?

Svaret finns i stjärnorna, eller kanske i ett rött strategidokument.

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Home