tisdag, maj 23, 2006

Ingen spännande debatt

Igår såg jag på den TV- sända debatten i ungtval. Debatten var, åtmintone som jag upplevde den, lam och rumphuggen. Dels berodde det på att programledarna var minstsagt hårda med talartiden men jag tycker också att det saknades det där "lilla" extra. Dock blev jag, om än lite, imponerad av Göran Hägglund (kd) och Maria Wetterstrand (mp) som komunicerade bra med den unga publiken. Personligen gillade jag Lars Lejonborgs inflik i debatten kring ungdomsavtalen, fritt citerat "vad har ni(vänsterkartellen) för alternativ till Mauds förslag?

Om man gör som man alltid gjort- kommer det att bli som det alltid varit. Värt att tänka på inför höstens val.

Jag sitter just nu på centerexpen i Karlstad och förbereder mig för att åka till Säffle där det ska bli skoldebatt. Säffle är en grön och fin kommun, C har egen majoritet.

3 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Home