tisdag, mars 21, 2006

Hej då Laila

Sagt och gjort nu har Laila fått kicken. Jag såg presskonferensen nu halvnio, hon sa att hon under "rådande omständigheter" inte kunde fullgöra sitt arbete. Under rådande omständigheter, det låter som att det skulle vara journalisternas fel som ställer så svåra frågor hela tiden. Vore det inte ärligare Laila att säga: Jag har själv satt mig i en situation som gör att jag inte kan fullgöra mitt arbete? Nu när din tid som utrikesminister är över kan du väl åtminstone stå för vad du gjort?

När nu Göran gjort sig av med ett stort problem för regeringen varför tillförordnar han Bosse Ringholm som utrikesminister? Vilka diplomatiska kunskaper han har ville statsministern inte svara på. Nej nu håller jag tummarna för att Göran hittar en ny utrikesminister snabbt, ingen kan vara sämre lämpad än Bosse. Skynda dig, för Sveriges skull!

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Home