tisdag, mars 21, 2006

Det är fult att ljuga

Utan att låta som en moralpredikare, men det är fult att ljuga. Det fick jag lära mig som liten, visst har man inte levt upp till det alla gånger men jag tycker i alla fall att jag försöker. Förutom att ljuga så fick jag lära mig att det var ännu fulare att skylla ifrån sig på andra.

Utrikesminister Laila Freivalds verkar inte ha fått lära sig samma saker som liten, jag syftar på den senaste stormen ang nerstängningen av en hemsida i samband med karikatyrbilds publicering av profeten Mohammed. DN har en artikel här där Freivalds desperat försöker försvara sig. Eller kan det vara så synd om vår utrikesminister att hon har tappat minnet, att hon glömmer vem och vilka hon pratar med samt inte minns vad hon varit med och beslutat?

Nåväl oavsett om hon har problem med minnet eller begått tjänstefel bör hon ta sig en stark funderare på om det inte är dags att kliva åt sidan.

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Home