onsdag, mars 08, 2006

Debattboxning

Igår ägnade jag en stor del av dagen till politik. Först var det barn och bildningsnämnd där tog vi inga revolutionerade beslut men drog vårt strå till stacken för att den kommunala vardagen ska flyta på.

Sen bar det iväg till Karlstad på debatt. Jämställdhet skulle diskuteras och det på UNO(Ungdomens hus). Vi var ett gäng ungdomar utspridda på höger- vänster skalan som skulle puckla på varandra. Vi stod i en ring och boxade på varandra med hjälp av våra argument, en mot en. Den här typen av debatt kanske upplevs som lättsammare och vi politiker når en målgrupp som vi inte annars skulle få kontakt med, kanske är det just sådana här jippon som gör politiken roligare och mer lättsam? Ja vi borgarbrackor hade det inte lätt, vi hade inte med lika stora supporterskaror så att säga. Men kan man inte vinna på bortaplan så vinner man heller inte hela serien fick jag lära mig när jag spelade fotboll, det kanske också gäller politiken.

2 Kommentarer:

  • "Men kan man inte vinna på bortaplan så vinner man heller inte hela serien fick jag lära mig när jag spelade fotboll, det kanske också gäller politiken."

    Du har så rätt så rätt!!

    Av Blogger Anders Dahlberg, vid 11:24 em  

  • Vad är "Debattboxning" :-)

    Därifrån jag kommer hade vi riktiga boxare och ett riktigt Ungdomens hus på den tid jag var politiker. Men det var på den gamla goda tiden då skinnskallar kunde besöka ungdomsgården och stöta ett klot på biljardbordet tillsammans med ett gäng mörka killar i goda vänners lag.

    Du tror mig inte misstänker jag. Inte desto mindre är det sant
    mvh från en annan borgarbracka :-)


    http://uppkopplad.blogspot.com/

    Av Anonymous Anonym, vid 11:10 em  

Skicka en kommentar

<< Home