måndag, september 17, 2007

Vital ettåring

I dag firar alliansregeringen ett år. Jag var en av dem som arbetade för maktskiftet, och så här ett år efter så känner jag mig nöjd. Inte för att jag gillar allt vad regeringen gjort och inte för att jag anser att de alla gånger har prioriterat rätt. Men sammantaget så känner jag mig nöjd, jobben har blivit fler, det totala skattetrycket har sänkts och välkomna reformer så som landsbygdsprogrammet har sjösatts.

Mer finns dock att önska och att genomföra. Enklare och förmånligare regler för företagare sänkt beskattning och ökade infrastrukturssatsningar, det är min alliansönskning.

Slutligen vill jag önska den vitale ettåringen lycka till och må ni få ett långt regeringsinnehav som sträcker sig i flertalet mandatperioder!

Etiketter:

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Home