söndag, maj 27, 2007

Mammornas dag

I dag har jag, likt många andra, firat min mor. Mat, kaffe och tårta. En blomma till mor. Somliga kanske anser att det är förlegat med dessa högtidsdagar, men det får stå för dem. Jag tycker att min mor är värd en alldeles egen dag. Respekt och vördnad mot den kvinna som bar mig i nio månader, som födde mig till värden och som gav mig mat och värme när jag som bäst behövde det. En person som aldrig sviker, utan som finns där än i dag. För henne spelar det ingen roll hur gammal jag blir, hur skäggig och tunnhårig jag är. För mor kommer man alltid att vara den lille pojken som behöver stöttning och skydd. Jag gillar att det är på detta vis och det minsta jag kan göra för att visa min uppskattning är att ge mamma en blomsterkvast på morsdag.

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Home