torsdag, juli 27, 2006

Mitt livs första afterwork

Nu är det bara en dryg timme kvar!! Jag ska för första gången i mitt 23 åriga liv gå på afterwork. Det kanske inte blir så häftigt, vi är cirka tio stycken, nio journalister plus lilla jag som ska iväg..Nu har iof jag ett telefonmöte senare ikväll, så det blir la bara sodavatten. Men ändå, häftigt värre!

Undrar varför jag aldrig varit med om detta fenomen tidigare..Ja när man var i skogen och högg, då var man så trött att man knappt orkade gå till bilen på kvällen. Eller ja någon gång när man låg nere i Gudrunstormen och arbetade, då hände det att jag och jobbarkompisarna badade bastu efter jobbet. När man satt i en maskin eller traktor och jobbade ja då fick man vara glad om man fick matlådan med sig hem, byns korvkiosk hade i regel stängt sedan länge.

Men nu, sittande på en tidningsredaktion ter sig livet annorlunda. Nu är man lika pigg i kroppen efter jobbet som före. Nu kan man vandra och strosa bäst man vill. Bäst att jag springer iväg och njuter av kontorslivet så länge det varar :-)

1 Kommentarer:

  • Jag tycker att det är bra att du driver frågan om ungdomsavtalet. Vi är många företagare som tycker som du. Stå på dig! Vill du maila så är min adress BallHolger72@Hotmail.com.
    MVH/ VON B

    Av Anonymous Anonym, vid 11:37 fm  

Skicka en kommentar

<< Home