tisdag, juli 11, 2006

Livet i en lägenhet

Jag har nu i två veckors tid provat på hur det är att bo i en lägenhet. Jag kan summera det så här:

*Utrymmes mässigt verkar det inte vara några större skillnader. En kvadratmeter i en lägenhet verkar vara lika stor som en kvadratmeter i ett hus..

*När det slutar komma varmvatten i kranen behöver man inte tänka: Järnspikar pannan har gått sönder, eller kan det vara cirkulationspumpen? Måste måste måste fixas innan jag åker till jobbet. Nej man går bara ut genom ytterdörren och kollar på anslagstavlan: Aha Bravida är här och fixar med värmekullverten- vattnet tillbaka kl 13:00.

*När man hör en gräsklippare på morgonen funderar men inte över vem som är och tjuvklipper din gräsmatta, nej man konstaterar lugnt: Fastighetsvärden sköter sig..

* Till morgon kaffet är det alltid härligt att läsa tidningen. I lägenheten går man till ytterdörren munderad som man själv behagar och plocker upp tidningen, går sedan tre meter till köksbordet och sätter sig. Hemma får man klä sig efter årstiden och gå trehundrameter till brevlådan. Om det inte kommit en halvmeter snö vill säga, då får man ta traktorn först och ploga sig en väg.

Detta var mina första reflektioner om det tillfälliga lägenhetsboendet.

3 Kommentarer:

  • Hej Lars, kul att du trivs i din nya lägenhet!! Det är väl inte så dumt att bo i en sådan?!?! Jag vet själv precis hur det är att flytta från landet.... Det är bra, men inte det bästa!! Vi hörs, ha de så bra, hälsa!

    Av Anonymous Anonym, vid 12:49 fm  

  • Jag trivs som fisken i vattnet, har till och med börjat att jogga...

    Av Blogger Lars Nyborg, vid 9:02 em  

  • Excellent, love it! Injectable vitamin b complex

    Av Anonymous Anonym, vid 1:49 fm  

Skicka en kommentar

<< Home