tisdag, juni 23, 2009

På plats

Sedan i går är jag på plats i Hässleholm. Här ska jag jobba på tidningen Norra Skåne. Där har jag jobbat tidigare somrar och dessutom har jag skrivit kontinuerligt för NSk under hela det senaste året, med undantag för somrarna, oftast hemifrån Värmland. Det närmaste halvåret kommer jag dock att spendera betydligt mer här i Skåne och Hässleholm. Dels på grund av att jag nu arbetar heltid och dels för att jag nu täcker upp för Johan Hammarqvist, som ska vara föräldraledig. Det innebär att jag förutom att skriva ledarna ska sköta hanteringen av debattartiklar, insändare med mera. Det kräver helt enkelt att jag är här nere en del.

Med anledning av det så flyttade jag i går in i min lägenhet: 41 kvm, relativt centralt belägen i Hässleholm. Med mig hade jag vad som kunde stuvas in i bilen; inte speciellt mycket. Mer finns så att säga att önska. I skrivande stund har jag inte ens en stol att sitta på, men Hanna kommer i morgon med lite mer inventarier – gud ske lov!
Det är märkligt att en lägenhet som inte är värst mycket större än köket hemma i Gräs kan kännas så tom. Och tänk vilket akustik det är i tomhetens betongväggar! Tack gode gud för att jag har mac:en och Itunes med mig.

Men vad tiden lider ska jag nog få ordning på min lägenhet. Jag ser verkligen fram emot det kommande halvåret, jag är övertygad om att jag kommer att lära mig en hel del (bland annat hur det är att bo i lägenhet). Det ska bli spännande!

Over and out från Hässleholm

Etiketter: ,

2 Kommentarer:

  • Hoppas allt går väl i Skåneland. Du råkar inte ha plats för en rutinerad reporter som bl.a skrivit i Värmlands-Bygden m.fl tidningar i vårt avlånga land.
    mvh Jan Grönkvist

    Av Anonymous Jan, vid 5:46 em  

  • Hej Jan!
    Kul att höra från en gammal VB-reporter. Nu vet jag inte om du menar plats i lägenheten eller på tidningen. Antar att det är det senare du menar. Att anställa och/eller välja ut reportrar ligger inte på mitt bord. Men jag tycker att du ska skicka in en ansökan till redaktionschefen.
    Mvh
    Lars

    Av Blogger Lars Nyborg, vid 11:36 fm  

Skicka en kommentar

<< Home