måndag, juni 08, 2009

Inte vad jag hoppats på

Valresultatet blev inte riktigt vad jag hade hoppats. Jag hade förhoppningar på att C skulle knipa två mandat, istället blev det en tillbakagång med några tiondels procentenheter. Valet hade tre tydliga vinnare, två väntade och en oväntad. Att piraterna skulle komma in är ingen skräll, att Miljöpartiet skulle gå framåt har jag känt på mig, MP:s kampanj har gått fram och uppenbarligen har de lyckats mobilisera. Vad som dock förvånar mig är att Folkpartiet gör ett så starkt val och att det tycks vara Marit Paulsens förtjänst. Jag hade uppenbarligen missbedömt Paulseneffekten. FP:s framgång kommer att öka antalet svenska parlamentariker i den liberala ELDR-gruppen och det glädje mig. Grattis Folkpartiet, piratpartiet och Miljöpartiet.

Etiketter:

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Home