tisdag, november 18, 2008

När huvudet är dumt så får kroppen lida?

Jag använder mig ganska mycket av ordspråk. Det känns som att de ofta passar in i diverse vardagliga situationer. I går stämde det dock inte. Jag satt med en beräkningsmodell och räknade så att miniräknaren glödde och fyllde prydligt mitt dokument. Halvvägs i mitt arbete så kom jag på att det skulle underlätta om jag använde mig av excel, inte bara underlätta utan snabba på det hela en hel del så att säga. Gris-egen som jag var så fortsatte jag på den inslagna vägen...det kändes som att mitt tidigare slit skulle vara förgäves annars. Nåväl mitt dumma huvud kostade mig lång arbetstid och huvudvärk, men knappast ont i kroppen.
Således; är huvudet dumt så får huvudet lida. Att huvudet sitter på kroppen är en helt annan sak.

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Home