måndag, november 03, 2008

ledarskrivande och presidentval

Sedan ett par veckor så skriver jag frekvent i Norra Skåne på grund av att chefredaktör Hammarqvist gått och blivit pappa. Intressant som vanligt, ledarna finns att läsa här.

I morgon är det val i USA, vilket knappast kan ha undgått någon. Allt pekar på att USA:s nästa president kommer att heta Obama, och det blir säkert väl.
Själv tyckte jag att gårdagens Agenda övertygade mig om hur jag skulle rösta om jag vore amerikan. I programmet presenterades huvuddragen i de båda kandidaternas politik. Under Obama stod det: Utbyggt offentligt skyddsnät, minskad frihandel och skattesänkningar till medelklassen. Under McCain stod det: oförändrat offentligt skyddsnät, ökad frihandel och sänkta skatter för alla.
Men nu har ju inte jag rösträtt i detta val så vad jag tycker spelar mindre roll, amerikanernas val blir säkert det rätta - för dem.

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Home