lördag, mars 04, 2006

Vårstämman 2006

Igår gick CUF Värmlands vårstämma av stapeln. Jag kommer aldrig att glömma den. Vi var ett tjugotal gröna själar som var närvarande i gjuteriet, Karlstad.
Stämman innehöll grundfaktorerna för en stämma i centerrörelsen: debatt, skratt och mycket mycket mat. Jag lyckades givetvis inte hålla bort tårarna när jag dels skulle avtacka folk samt när jag själv avtackades, detta lär knappas ha förundrat någon av mina vänner.
Camilla Axelsson valdes till ny distriktsordförande och det känns tryggt att få lämna över till någon som man vet kommer att sköta uppdraget. Lite avundsjuk blir jag när jag ser vilken underbar styrelse hon kommer att få jobba med under valet, det var tre nya ledamöter som valdes in och alla de är jätte bra!

Stämman tog också ett uttalande som lyder:

Vi tar fajten.
Sex av tio unga stödjer Centerpartiets förslag om Ungdomsavtal, så gör även drygt hälften av LO och Sossarnas medlemmar. Nu startar CUF:s vårkampanj, vi tar fajten för riktiga jobb, för nya attityder gentemot företagare och för en verklig välfärd – där ingen faller mellan stolarna.
– Uppenbarligen finns det ingen verklighetsförankring hos det röda maktblocket, sossarna har missat att folk faktiskt vill ha jobb. Riktiga jobb, och inga arbetsmarknadspolitiska åtgärder, säger CUF Värmlands nyvalda distriktsordförande, Camilla Axelsson.
– Trygghet är inte bidrag. Trygghet är möjligheten att försörja sig själv. Företagarna är vår tids hjältar. De skapar jobb som ger skattekronor till staten, skattekronor som sen ska användas för en grundtrygghet åt alla. Socialdemokraternas attityd gentemot företagarna är oacceptabel, avslutar Camilla.

För mer information kontakta:
Camilla Axelsson
073-038 14 62
Axelsson_camilla@hotmail.com

2 Kommentarer:

  • En mycket trevlig stämma. Väldigt roligt att du har kommit igång och skriver ordentligt i bloggen med, ser ut att bli väldigt bra!

    Av Blogger RUNVIK, vid 2:16 em  

  • Tack för en fantastisk stämma, och en massa fantastiska år! Men tro inte att du slipper från hetluften :-p För er som vill se Lars in action, UNO, Karlstad på tisdag kl. 18.00

    Puss å kram
    // Marie

    Av Blogger Marie, vid 11:37 em  

Skicka en kommentar

<< Home